جزئیات واردات آیفون های بازسازی شده و بسته بندی شده به کشور

تیتر 20- در یک سال گذشته شاهد موضوع واردات آیفون های آمریکا با بازسازی و بسته بندی مجدد از طریق رویه واردات در مقابل صادرات خود بوده ایم که حاشیه های زیادی ایجاد کرده است. با توجه به حجم بسیار بالای واردات این دسته از گوشی های تلفن همراه، شاهد تخلفات زیادی در این صنعت بودیم، به گونه ای که عملاً به جای آیفون های جدید، آیفون های دست دوم از طریق روال اجاره وارد می شد که در دست یک. تعداد محدودی از انحصارگران .

در همین راستا و علیرغم پیگیری‌های مستمر، سازمان توسعه تجارت ورود آیفون‌های ریفربیش و بسته‌بندی شده را تایید کرده و به همین دلیل، مجوز واردات آیفون‌های آمریکایی را از طریق اقدامات متقابل صادراتی خود به واردات از طریق سایر صادرات صادر کرده است. . سازمان تجارت جهانی به ناتوانی واردکنندگان در واردات آیفون‌های بازسازی‌شده و بسته‌بندی‌شده اشاره می‌کند، اگرچه برخی کارشناسان احتمالات دیگری مانند اظهارات نادرست را برای کسب درآمد بیشتر ذکر می‌کنند.

سازمان نظارتی نتایج گزینش را اعلام خواهد کرد

باید بررسی شود که در روند ترخیص این دسته از تلفن های همراه از گمرک چه اتفاقی افتاده است. بر اساس تفاهم نامه ای که در سال 1394 بین انجمن تخصصی و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منعقد شد، مقرر شد یک محموله نمونه از گوشی های تلفن همراه وارداتی انجام شود و پس از خروج محموله از گمرک، نتیجه آزمایش ها اعلام شود.

این موضوع سال‌ها بدون هیچ مشکلی ادامه داشت، اما سال گذشته شاهد واردات آیفون‌های بازسازی‌شده و بسته‌بندی‌شده بودیم که قرار بود در آزمایش‌ها اعلام شوند. بنابراین سازمان تنظیم مقررات باید پاسخ گزینش انجام شده در گمرک را روشن کند چرا که با وجود انتخاب و بازرسی، در عمل شاهد ورود گسترده آیفون های کارکرده به کشور بوده ایم که گاها به نام خود به مشتریان فروخته می شود. . . گوشی های جدید و باعث از دست دادن آنها می شود..

آیا آیفون برای قاچاق آپدیت و بسته بندی شده است؟

در اینجا لازم به ذکر است که واردات کالاهای فرسوده به کشور ممنوع است و آیفون های تعمیر شده و بسته بندی شده نیز در این گروه قرار می گیرند. علاوه بر این، در عمل شاهد اظهارات نادرست در تسلیم اظهارنامه به گمرک هستیم، زیرا این کالاها به عنوان کالای جدید وارد گمرک شده است. در نتیجه هر کالایی که به بهانه های واهی از این طریق وارد کشور شود، می تواند وارد عمل قاچاق شود.

همچنین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باید اعلام کند که در سال گذشته چه تعداد محموله آیفون وارداتی نمونه برداری شده و چه تعداد آیفون تعمیر شده و بسته بندی شده در آن نمونه ها شناسایی شده است.

لزوم ورود نهادهای نظارتی به پرونده واردات 500 میلیون دلاری آیفون جدید

با توجه به جنبه های متعدد این حادثه، از احتمال قاچاق تا ضرر مصرف کننده نهایی، پرونده واردات 500 میلیون دلاری آیفون آمریکا باید بررسی شود تا مشخص شود دقیقاً در چه مقیاسی از تخلفات شاهد هستیم و آیا دستگاه های نظارتی در چنین مواردی دخیل هستند یا خیر. یک مورد بزرگ یا نه

لغو واردات در مقابل روش صادرات خود و آزمایش قبل از ترخیص کالا دو الزام ضروری اما ناکافی است.

این روند یک سال است که ادامه دارد و امروز شاهد ورود تعداد زیادی آیفون به روز شده و بسته بندی شده به کشور هستیم. با توجه به شرایط فعلی، تفاهم نامه 2014 باید کنار گذاشته شود و خروج محموله های گوشی های تلفن همراه به ویژه آیفون های آمریکایی که در خطر نوسازی و بسته بندی مجدد قرار دارند، به شرطی انجام شود که نتایج آزمایش ها مشخص شود. مشخص. به این ترتیب مانند طیف وسیعی از کالاها، ابتدا باید نتیجه بازرسی آنها مشخص شود و سپس اجازه خروج از گمرک داده شود، در مورد آیفون های آمریکایی نیز این کار انجام می شود.

به این ترتیب از تکرار تجربیات فوق العاده منفی که سال گذشته مشاهده کردیم جلوگیری می شود. علاوه بر این، جلوگیری از تکرار اتفاقات سال گذشته با تغییر رویه واردات و تغییر رویه های ترخیص آن، بخشی از این مشکل است و باید مشخص شود که دقیقاً چه تعداد آیفون وارداتی در سال مصرف می شود و با آن ها برخورد کرد. مسئول / خبر آنلاین

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما