آشنایی با تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتورها و خرابی‌های متداول آن‌ها پمکو

طبق گزارشات منتشر شده، بازار این تجهیزات در سال 2019، 16.4 هزار میلیارد دلار ارزش داشت. بدین جهت باید برای تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتورها برنامه ویژه و جامعی داشت، تا ضمن حفظ حیات چرخه تولید صنایع، از خسارات مالی فراوان نیز جلوگیری به عمل آورد. دامنه وسیع محصولات ژنراتوری و دریایی  شرکت بادوین از ۱۸ تا ۴۰۰۰ کیلووات ساعت برگ برنده ای است، که تعداد کمی از سازندگان موتور دیزل می توانند داشته باشند. دستگاه دیزل ژنراتور مقداری از انرژی شیمیایی موجود در سوخت دیزل را از طریق احتراق به انرژی مکانیکی تبدیل می کند.

دیزل ژنراتور

با این وجود، همیشه مطمئن شوید که سیستم های مختلف دیزل ژنراتور شما سرویس می شوند.

فعالیت همزمان این دو بخش عامل اصلی تولید برق توسط موتورهای دیزلی می باشد.

در این صفحه قصدداریم اطلاعات مفیدی درباره عملکرد دیزل ژنراتور و همچنین ویژگی‌های برد کنترلی آن که شامل DSE8610 و DSE7320 می‌باشد را در اختیارتان قراردهیم.

فرآیند تولید برق در الترناتور بدین شکل است که انرژی مکانیکی از طریق میل لنگ به شفت منتقل می شود و شفت به عنوان واسط باعث چرخش روتور می شود. با چرخیدن روتور یک میدان مغناطیسی در حال حرکت بر روی استاتور تولید می شود که موجب اختلاف ولتاژ بین سیم پیچ های استاتور و در نتیجه تولید جریان متناوب در خروجی دیزل ژنراتور می شود. از جمله مهمترین محصولات شرکت کامینز می‌توان به انواع سوخت رسان انژکتور، فیلتراسیون، سامانه‌های کنترل قدرت و دیزل ژنراتور اشاره کرد. بیش از ۶۰۰۰ نمایندگی فعال در سراسر جهان از برتری‌های این شرکت محسوب می‌شود.

خرید ژنراتور از سازمان معتبر به شما این امکان را می‌دهد که صاحب ژنراتور گازوئیلی سالمی شوید.

دیزل ژنراتور های برق در فواصل منظم به تعمیر و نگهداری معمول روتین احتیاج دارند. موتور دیزل ژنراتور معمولاً پس از ۲۵۰ یا ۵۰۰ ساعت کار نیاز به سرویس دارند، اما فاصله سرویس توسط سازنده موتور مشخص می شود.

برای استعلام قیمت و خرید به وب سایت مراجعه کنید مناسب برای شما بر حسب برند و توان آنها می‌توانید با کارشناسان فروش دیزل ژنراتور ما تماس بگیرید. همچنین بهتر است که هر زمان که یک رویداد آب و هوایی مهم وجود دارد، تعمیر و نگهداری انجام شود.

به عنوان مثال، یک ژنراتور که به صورت موازی
با برق کار می کند، به تجهیزات همگام سازی، مانند یک ماژول کنترل پیشرفته و یک قطع
کننده مدار تمام اتوماتیک نیاز دارد. دیزل ژنراتور در حالت جزیره ای یا مستقل به
سیستمی اطلاق می شود که ژنراتورها تنها منبع انرژی هستند. ممکن است برای شارژ منابع انرژی جایگزین
مانند بانک های باتری، به منظور کاهش زمان کلی کار و مصرف سوخت استفاده شود.

در ادامه برخی از معروف ترین برندهای ژنراتور را برای شما معرفی می‌کنیم. با پیشرفت تکنولوژی، وسایل زیادی از زندگی انسان خارج شده‌اند و جای خود را به تکنولوژی‌های برتر داده‌اند، با این حال دیزل ژنراتورها همچنان تقریباً با همان ساختار پایه اولیه خود در میان ما وجود دارند و نقش اساسی بازی می‌کنند. در این مقاله برآن شدیم تا برندهای معروف این دستگاه‌های مهم را معرفی و بررسی کنیم.

سیستم سوخت دیزل ژنراتور ها شامل پمپ تزریق سوخت، پمپ بالابر، انژکتورها و کلیه لوله های سوخت است. همچنین برخی فیلترهای سوخت وجود دارد و شاید یک جداکننده آب از آسیب رساندن سوخت بی کیفیت به موتور دیزل شما جلوگیری کند.

دیزل ژنراتور ولوو پنتا VOLVO

استفاده بیش از حد از هر نوع دستگاه مولد برق بدون رعایت تایم های خاموش کردن دستگاه، عمر قطعات را به مرور کم می کند. حتی با وجود تامین آسان‌ سوخت گاز در مصارف شهری و خانگی، همچنان ژنراتور دیزلی یا ژنراتور گازوئیلی طرفداران بیشتری دارد. بطور معمول استفاده از دیزل بهترین راهکار برای مصرف‌کنندگان برق اضطراری یا دائمی در مواقع عدم دسترسی به شبکه برق شهری است.

داشتن دانش در زمینه مسائل الکتریکی باعث رعایت نیازمندی‌های ایمنی در هر موتور می‌شود.

سوخت هایی که دیزل ژنراتور ها ممکن است برای احتراق استفاده کند شامل گاز طبیعی، الکل ها، بنزین، گاز چوب و گازوئیل است. دیزل ژنراتور ها دی اکسید کربن (CO2)، اکسید نیتروژن (NOx) و ذرات معلق تولید می کنند. این ژنراتورها این را در جو آزاد می کنند و کیفیت هوا را در مناطق مجاور کاهش می دهند.

  • بهترین راه حل استفاده از لود بانک است تا حداقل یک بار در سال دستگاه با توان ۱۰۰٪به مدت ۱ ساعت استفاده سود تا رسوبات ناشی از احتراق ناقص سوخته و از موتور خارج شوند.
  • این دستگاه‌ها برای تأمین برق در مکان‌هایی که به دلیل شرایط خاص (مانند بحران قطع برق یا محدودیت‌های مصرف برق) نیاز به تأمین برق مجزا از شبکه دارند، استفاده می‌شوند.
  • همانند فرکانس ، ولتاژ ژنراتور نیز برای مصرف کنندگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است  و شاخصی مهم در کارایی و عمر تجهیزات  است.
  • در واقع  ژنراتور حرکت چرخشی ایجاد شده توسط موتور را به برق تبدیل می کند.

بازرسی تمام قسمت ها بصورت تک تک برای اطمینان از با کیفیت بودن ژنراتور ضروری است.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت توسعه صنایع دیزلی مبنا می‌باشد. تأمین روشنایی برای اتاق بیماران و بخش جراحی، کارکرد سیستم سرمایشی و گرمایشی، کارکرد سیستم تهویه بیمارستان و…

(قابلیت LAT 50 درجه برای رتبه بندی آماده به کار و 55 درجه LAT برای پرایم). این دستگاه در انواع برندهای متنوع در بازار موجود هستند که شما به راحتی آن ها را می توانید خریداری کنید. در این میان دیزل دوئیتز، ولوو، پرکینس، لوول، استامفورد، مکالته از انواع ژنراتور پرفروش و با کیفیت هستند. با تکمیل فرم ارائه شده در وب سایت کیادیزل اسپادان می توانید رزومه خود را برای این مجموعه ارسال نمایید.

برای این کار باید عدد pf را که ضریب تبدیلی است (۸/۰) در عدد بدست آمده از توان تجهیزات ضرب کرد. در این صورت توان دستگاه دیزل ژنراتور انتخابی مشخص می‌شود و می‌توان دستگاهی با توان مذکور را انتخاب و تهیه کرد. برای تبدیل هر مقداری می‌توانید از نرم افزارهای محاسبه آنلاین توان دیزل ژنراتور استفاده کنید. جهت مشاهده تمامی ابزارهای تبدیل واحدهای آنلاین محاسبه دیزل ژنراتور روی عکس زیر کلیک کنید.

همچنین ماندگاری آن بیشتر از بنزین است، بنابراین از منبع ذخیره شده خود سوخت با کیفیت بهتری دریافت خواهید کرد.

چه موتور برقی پیشنهاد میکنید که هم اقتصادی باشه هم خدماتش خوب باشه؟ درضمن با گازوییلش مشکلی ندارم.

اما درعمل اینگونه نیست و اکثر خریداران ژنراتور دیزلی به این اشتباه دچار می شوند. این اشتباه خریداران بار ها منجر به خسارت هایی به محصول و همچنین دستگاه های متصل به آن شده است. از این رو می بایست میزان بار در مواقع قطع جریان برق را مد نظر گرفت و متناسب با آن محصول مورد نیاز را انتخاب نمود. با توجه به اینکه ژنراتور ها با سرعت حداکثر 1800 دور کار کرده و با آب خنک می شوند، سطح استاندارد بالاتری نسبت به ژنراتور هایی دارند که با 3600 دور کار می کنند و با هوا خنک می شوند.

تعمیر و نگهداری موتور دیزلی

از معروف‌ترین شرکت‌های سازنده دیزل ژنراتور می‌توان موارد زیر را نام برد. برخی سازندگانِ بزرگِ دیزل ژنراتور، نرم‌افزاری ارائه می‌دهند که محاسبات مربوط به تعیین اندازه (توان) ژنراتور را با وارد کردن شرایط محیط و مشخصه‌های بار الکتریکی انجام می‌دهد. معیار اصلی در انتخاب اندازه (توان) دیزل ژنراتور، مقدار باری است که باید تغذیه کند؛ اما فاکتورهای فنی دیگری نیز باید در انتخاب ژنراتور در نظر گرفته شوند. مجموعه موتور دیزل، ژنراتور و تجهیزات جانبی مانند پایه، سیستم کنترل، سیستم توقف، سیستم خنک‌کننده و سیستم راه‌انداز را «سِتِ ژنراتور» (GenSet) می‌نامند.

دیزل ژنراتور دویتس (DEUTZ) یکی از مشهورترین و قابل قبول ترین موتورهای جهان و ساخت کشور آلمان است. شرکت پرکینز توانسته با ارائه کیفیت و ضمانت نامه و خدمات پس از فروش معتبر، رضایت مشتریان خود را بدست آورد و تولیدات خود را در رابطه با تولید دیزل ژنراتور پرکینز روز به روز افزایش دهد. در شرایط بحرانی، ممکن است بارهای ناگهانی و ناهموار در سیستم برق بروز کنند.

سلام جناب سلطانی عزیز، هایپر صنعت فامکو در حال حاضر تنها در زمینه فروش ژنراتور فعالیت دارد. سلام جناب خدایاری عزیز، خیر، شما به دستگاهی با 13 الی 14 کیلووات توان نیاز دارید.

• ایستا بودن دستگاه دیزل ژنراتور اغلب اوقات باعث غلیظ شدن سوخت می شود. از نظر ارزش، تولید ژنراتور در سال 2019 با تخمین قیمت صادرات به بالاترین حد خود رسید. سرعت رشد در سال 2013 با افزایش 60 درصدی بارزترین رشد دیزل ژانراتور در این عرصه بود. در یک ژنراتور استاندارد، هر لیتر سوخت دیزل نزدیک به ۱۰ کیلو‌وات‌ ساعت انرژی الکتریکی تحویل می‌دهد.

دیزل ژنراتور

این دیزل بیشتر در مکان هایی استفاده می شود که به طور موقتی نیاز به برق دارند. از جمله این مکان ها می توان به نمایشگاه ها، اردوگاه ها و کمپ ها اشاره کرد. این دیزل ژنراتور می تواند در مدت زمانی طولانی بارهای مختلفی تولید کند.

چرخه تولید در کارخانه ها به طور مستمر در حال گردش می باشد.اگر برق شهری قطع شود ، تولید به مشکل بر می خورد و صدمات و خسارت های مالی بسیاری را ایجاد می کند. بالاخص کارخانه هایی که مواد اولیه مورد استفاده آن ها امکان فاسد شدن دارد و تنها یک مرتبه امکان استفاده دارند. اگر در کارخانه ها دیزل ژنراتور قرار داده شود، در زمان قطع شدن برق ، در تولید وقفه ایجاد نمی شود و باز هم کار خود را ادامه خواهند داد و صدمه وخسارت مالی به کارخانه وارد نخواهد شد.

با این وجود دیزل ژنراتور ولوو پنتا توانسته مشتری خود را پیدا کند و امروزه از برندهای معروف دیزل ژنراتور به حساب می‌آید. دیزل ژنراتور ولوو وقتی به عنوان آماده به
کار استفاده می شوند، معمولا چیزی به نام سوئیچ انتقال دارند.

عوامل مختلفی که می تواند منجر به افزایش یا کاهش مقدار سوخت مصرفی شود. به هر حال اگر این رسوبات پیشروی کند تا مرحله‌ای است که رینگ‌های پیستون داخل شیارهایشان را تصرف کنند.

از همین رو، در فصول سرد سال برای جلوگیری از این اتفاق، از یک هیتر استفاده می کنند.

در دمای مطلوب یا اصطلاحا  Tempreture Operating ترموستات باز می‌شود و آب برای خنک‌شدن به‌سمت رادیاتور می‌رود. پس از هر ۲۰۰۰ ساعت کارکرد موتور، دستگاه تنفس موتور باید با سوخت دیزل تمیز گردد.

در این مرحله، سوخت به هوای متراکم داغ وارد می‌شود و شروع به سوختن کرده و فشار را حفظ می‌کند و هنگامی که پیستون به مرکز فوقانی برسد، تأمین سوخت متوقف می‌شود.

دیزل ژنراتور

در برخی از دیزل ژنراتور ها از مایع و در برخی دیگر از گاز هیدروژن برای خنک سازی استفاده می شود.

اگر قصد خرید یا فروش دیزل ژنراتور را دارید بهتر است با نکات و مراحل زیر آشنا شوید. رگولاتور ولتاژ وظیفه تنظیم ولتاژ خروجی ژنراتور را دارد که این کار با عملکرد اجزایی مانند رگولاتور، سیم پیچی تحریک کننده و روتور یکسو کننده انجام می پذیرد.

در حالت پایدار رگولاتورها قادر خواهند بود تا ۰٫۵٪ ولتاژ نامی، خروجی ژنراتور را رگوله کنند. برای آسانی کار ابتدا باید ببینیم که در یک خانه یا کارخانه و یا یک واحد تولیدی و یا هرجای دیگری چه مقدار لوازم برقی داریم که میخواهیم توسط دیزل ژنراتور کارکند.

استفاده از سوخت تمیز و با کیفیت، به عنوان یکی از موارد مهم برای استفاده ایمن از دیزل ژنراتور، توصیه می‌شود.با رعایت دقیق این نکات ایمنی، می‌توان از دیزل ژنراتور به صورت ایمن و بهینه استفاده کرد.

در نظر گرفتن سایز دیزل ژنراتور برای جلوگیری از کم شدن بار یا کمبود توان ضروری است و این عمل بوسیله الکترونیک مدرن بویژه بارهای غیرخطی دشوار شده است.

فارادی در اوایل دهه ۱۸۳۰ القای الکترومغناطیسی را کشف کرد (یا حداقل، توصیف کرد). اگر بخواهیم به صورت کلی چند نمونه از بهترین برندهای تولید کننده دیزل ژنراتور را نام ببریم می توانیم به شرکت پرکینز، کامینز و ولوو اشاره کنیم.

برای مثال  در انگلستان  ، Defra (دپارتمان محیط زیست غذا و امور روستایی) سیاست های زیست محیطی را تعیین می کند و در هند وزارت محیط زیست و جنگلها (وزارت دفاع) این نقش را بازی می کند. راه‌اندازی یک موتور با بار کم سبب فشارهای استوانه‌ای کم می‌شود و در نتیجه رینگ پیستون به صورت ضعیفی بسته می‌شود زیرا بستگی به فشار گاز نیرو در برابر فیلم روغن بر روی سوراخ‌ها برای شکل‌دهی مهر و موم دارد. فشار سیلندری کم سبب احتراق ضعیف، فشار کم حاصل از احتراق کم و دما می‌شود. شرکت‌های سازنده بر طبق توافق جهانی برای هر ژنراتور رتبه‌ای قائل می‌شوند.

اندازه گیری مناسب ژنراتورهای دیزل برای جلوگیری از کمبود بار یا کمبود نیرو بسیار مهم است. اندازه گیری توسط ویژگی های الکترونیک مدرن، به ویژه بارهای غیر خطی پیچیده است. برندهای مختلف دیزل ژنراتور و رده قیمتی این برندها نیز از ویژگی‌های مهم این دستگاه است که در متن مقاله، به شکل کوتاه به آن‌ها اشاره شد. به‌کارگیری سوئیچ انتقال اتوماتیک مستلزم پرداخت هزینه خرید، نصب و نگهداری است؛ بنابراین استفاده از آن برای کاربردهایی مانند تهویه ساختمان‌های مسکونی که حساسیت کمتری دارند، مقرون‌به‌صرفه نیست.

دیزل ژنراتور

برندهایی مانند کوهلر (Kohler)، اسکانیا (Scania)، میتسوبیشی (Mitsubishi) و بادوین (‌Baudouin) نیز از لحاظ قیمت در محدوده میان‌رده به شمار می‌روند. فیلترهای آبگیر از نوعی فلز ساخته شده اند که  آب موجود در سوخت در حال رد شدن را جذب می کنند و به این ترتیب سوخته خالص را از خود عبور می دهند. بزرگوار بایستی میزان مصرف برحسب کیلووات یا میزان آمپر مصرفی را محاسبه و اعلام نمایید تا دیزل مناسب معرفی شود.

ساختمان و قطعات اصلی موتور دیزلی هر کدام دارای وظیفه مشخصی می باشند که در ادامه به تفکیک توضیح داده شده است. به خاطر داشته باشید که هر دیزل ژنراتور تنها می تواند تقریباً ۶۵ تا ۷۰ درصد حداکثر ظرفیت خود را در هر زمان بپذیرد. همچنین رشد آینده را بررسی کنید تا مطمئن شوید که ژنراتور شما بدون نیاز به موتور بزرگتر به اندازه کافی قابل استفاده خواهد بود.

علاوه بر این، افزایش بهره وری سوخت به دلیل بهینه سازی توربو شارژر، میل بادامک و انژکتورهای سوخت در این محصول ایجاد شده است. در این مقاله از سایت آرا سنگ الوند به توضیح دیزل ژنراتور چیست و چه کاربردی دارد، پرداخته ایم. باید نحوه نصب و راه‌اندازی دیزل ژنراتور را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که این فرآیند به درستی و با توجه به استانداردهای جهانی و با رعایت الزامات ایمنی صورت می‌گیرد.

شرکت ولوو پنتا که یکی از قدیمی ترین و معتبرترین شرکت های سوئیسی است؛ در میان محصولات متفاوت موتور دیزلی هم تولید می کند. موتورهای تولیدی این شرکت رنج قدرتی بین ۸۰ تا ۷۰۰ kVA دارند که چنین رنج قدرتی برای استفاده در محیط های نیمه صنعتی و صنعتی بسیار مناسب است. ممکن است برخی افراد سوال کنند که با وجود نیروگاه ها و شبکه برق سراسری پس چه نیازی به دیزل ژنراتور داریم؟ در پاسخ باید گفت دیزل ژنراتور در مناطقی مورد استفاده قرار می گیرد که به برق دسترسی وجود ندارد. اما علاوه بر آن از دیزل ژنراتور به عنوان منبع برق اضطراری در زمان قطعی برق هم کمک گرفته می شود.

این کمپانی در سال (2009) توسط کمپانی چینی ویچای (Weichai) خریداری شد و محصولات این شرکت تحت لیسانس کشور فرانسه و با استاندارهای اروپایی و تحت نام بائودین به بازار عرصه شد. مخزن و سیستم سوخت در دیزل ژنراتور وظیفه تامین و انتقال سوخت را برعهده دارد.

وظیفه گرمکن ها، گرم کردن سوخت ورودی به فیلتر هنگام پایین بودن درجه حرارت آن است. المنت گرمکن در این هنگام داغ شده (در حد معقول) و با عبور سوخت از اطراف آن باعث بالا بردن درجه حرارت و روان شدن آن می گردد. بدین ترتیب از تشکیل کریستال های یخی و یا یخ زدن کامل سوخت جلوگیری شده و سوخت به راحتی از فیلتر و لوله های سوخت رسانی عبور می کند. مقدار گرم شدن وطول کار گرمکن، بستگی به درجه حرارت سوخت و تشخیص آن از سوی سنسور دارد.

رسیدن به عدد درست برای انتخاب ژنراتور است زیرا اگر ژنراتور را کوچکتر از توان مورد نیاز خریداری کنیم. عملاً نیازمان بر آورده نشده و نمیتوانیم توان همان دستگاه را زیاد کنیم. و اگر ژنراتور بزرگ تر بگیریم ، هزینه اضافه کرده ایم و باید هزینه سوخت و استهلاک بیشتری را بپردازیم . گاهی اوقات در ژنراتور‌ها نیز به جای مقدار VA از قدرت آن استفاده می‌شوند.

وقتی به عنوان منبع اصلی تغذیه استفاده می شود (به عنوان مثال وقتی منبع تغذیه وجود ندارد یا شبکه برای استفاده از آن بسیار ضعیف است) از این به عنوان “حالت جزیره” یاد می شود.

انجام این موارد علاوه بر کاهش مصرف سوخت توسط دستگاه باعث روان شدن حرکت قطعات آن شده و در نتیجه بازدهی بیشتر حاصل می شود. در نظر گرفتن نکات ایمنی برای استفاده از ژنراتور می ‌تواند علاوه بر حفظ سلامت افراد عملکرد بهتر دستگاه را نتیجه دهد. دستگاه ژنراتور می تواند برای مدت زمان زیادی به کار خود ادامه دهد و به همین دلیل نیازمند رسیدگی و بررسی مداوم است.

دینام قطعه‌ای است که وظیفه آن تولید جریان الکتریکی بوده و می‌تواند با دریافت انرژی مکانیکی، آن را به الکتریکی تبدیل کند. بعد از اینکه جریان الکتریکی تولید شد می‌توان این جریان را وارد قسمت‌های دیگر کرد و آن را به جریان برق تبدیل نمود. خرید دیزل ژنراتوری به شما کمک می‌کند در مکان‌هایی که برق سیم کشی وجود ندارد، با به کار گیری آن از برق کافی بهره مند شوید. پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه کار دیزل ژنراتور ها کلیک کنید.

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما