تعبیر خواب دانشنامه‌ی اسلامی

این کتاب را به کسانی که می‌‌خواهند از تعبیر خواب سر در بیاورند پیشنهاد می‌کنیم. از آنچه گذشت این معنا روشن گردید که خوابهاى راست در تقسیم اولى تقسیم مى‌شود به، خوابهاى صریحى که نفس نائم و صاحب رؤیا در آن هیچگونه تصرفى نکرده و قهرا و بدون هیچ زحمتى با تاویل خود منطبق مى‌شود. و اینگونه مشاهدات نوعا براى نفوسى اتفاق مى‌افتد که سلیم و متخلق به صدق و صفا باشند، این آن خوابهایى است که در حکایت از حوادث، صریح است. در سرّ خواب و تأویل آن دانستن چند مطلب ضرور است؛ اول اینکه خداوند به انسان قوه داده است غیر باصره چشم، که در خواب نیز چیزها می بیند و این قوه را حس مشترک گویند. شرط عمل این قوه بیکار ماندن حس ظاهر است به خواب یا بیهوشی و امثال آن مگر بعضی نفوس قوی که گاه بی انصراف از جهان ظاهر نیز به حس مشترک ادراک می کنند.

اگر به تازگی زیر فشار استرس قرار داشته اید و اگر مشکلات و نگرانی های زیادی در زندگی واقعی و بیداری خود دارید، این احتمال وجود دارد که پایان جهان را در خواب خود ببینید. در اکثر موارد خواب مربوط به خشونت نماد این است که چیزی در زندگی بیننده‌ی خواب از کنترلش خارج شده است. این خواب‌ها ممکن است نماد خشم سرکوب شده، ترس‌ها و نگرانی‌های‌تان باشند. گاهی این خواب‌ها می‌توانند به معنی آن باشند که وضعیت رابطه‌ی عاشقانه‌ی شما چندان خوب نیست.

تعبیر بر اساس انواع خواب

اما اکثر متخصصان موافقند که رویا لزوما معنای خاصی ندارد یا ذات واقعی فرد را نشان نمی­‌دهد. درواقع تحقیقات زیادی نشان داده است موضوع رویا در افراد با موقعیت­‌های جغرافیایی، فرهنگ و گروه‌­های قومی مختلف، یکسان بوده است. ابوبکر محمد بن سیرین (۳۳ ق. در بصره – ۹ شوال ۱۱۰ ق. بصره) از نامدارترین خواب‌گزاران مسلمان در سده‌های میانه بود. می‌تواند نشان‌دهنده‌ی خشم یا غضبی باشد که به صورت سازنده در حال آزاد شدن است.

می‌تواند نشانه‌ی تمامیت، وحدت، آرامش درون، هماهنگی، معنویت و شفا باشد. می‌تواند نشان‌دهنده‌ی جنبه‌ای از شما باشد که در جستجوی حقیقت است. اگر یک جاده یا مسیر صاف و سنگ‌فرش شده را ببینید به این معنی است که شما سفری بسیار آسان دارید. اگر جاده مه‌آلود و تاریک است و به سختی می‌توانید حرکت کنید، احتمالا از آینده‌ی خود می‌ترسید. در و مدخل ـ در باز است یا بسته؟ یک در باز می‌تواند نشان دهنده‌ی فرصت‌های جدید یا تمایل شما برای پذیرش ایده‌های نو باشد؛ یا ممکن است به مرحله‌ی جدیدی از زندگی یا رشد فردی‌تان وارد شوید. می‌تواند نشانه‌ی آن باشد که برای کاویدن ناخودآگاه‌تان آماده می‌شوید.

رویا یا خواب، مسئله این است!

می‌توانید آن را در یک چشم بر هم زدن به صورت آنلاین از طریق  درمانکده انجام دهید. کسی که شدیدا راجع­ به کار یا وضعیت شخصی مضطرب است، ممکن است همان وضعیت را در خواب ببیند. بنابراین، تعجبی ندارد که برخی از محققان معتقدند یکی از مقاصد احتمالی رویا این است که در پردازش استرس و دیگر عواطف تنش‌­آور به مغز کمک کند. موسسه ملی خواب تخمین زده است حداقل ۲ ساعت از ۸ ساعت خواب شبانه، صرف خواب دیدن می‌­شود. با این­که طبق نظریات دیدن رویا هنگام REM که تقریبا ۲۰ درصد از مجموع مدت زمان خواب را در بر می­‌گیرد، به اوج خود می‌­رسد. برخی شواهد نیز نشان می­‌دهد در سایر مراحل خواب هم تا حدودی رویا می‌­بینیم.

تعبیر خواب

بهتر است از خودتان بپرسید چگونه ممکن است خودتان را فلج کرده باشید (کاری که شما را به دردسر انداخته و گرفتار کرده کدام است) و اقدام لازم را برای رها شدن از این وضعیت راکد انجام دهید. در تعبیر خواب بی اعتنایی باید گفت که شاید نشانه‌ی احساس نادیده گرفته شدن، تحسین نشدن یا نامرئی بودن باشد. این رویا معمولا به یک وضعیت در زندگی واقعی اشاره دارد که در آن گرفتار شده‌اید. این وضعیت می‌تواند یک رابطه، کار بی‌ثمر، یا مشکلی باشد که راه‌حل کاملا روشنی برای آن وجود ندارد.

تعبیر دیدن دندان در خواب:

می‌تواند نشانه‌ی جنبه‌ای از زندگی‌تان باشد که حس می‌کنید در خطر سقوط و سوختن قرار دارد. خواب همسر، دوست یا شریک عاطفی سابق می‌تواند نشانه‌ی آن باشد که چیزی یا کسی در زندگی کنونی‌تان احساساتی مشابه آن چه با شریک سابق‌تان تجربه کردید، ابراز کرده است. به دلیل آن‌که ۴۰ ساعت از هفته یا بیش از آن را سر کار می‌گذرانیم، جای تعجب نیست گاهی خواب‌هایی درباره‌ی آن، رئیس‌تان و/یا همکاران‌تان ببینید. شما آدم خوبی برای همراهی هستید و همیشه و هر جا که می‌روید مردم از مصاحبت با شما لذت می‌برند.

  • از آنجایی که در دوران بارداری زن باردار یک هویت تازه را در خود می‌پرورد، حالات روحی و همچنین ضمیر نیمه هشیارش شکلی تازه به خود می‌گیرند و به همین جهت نیز تعبیر خواب برای یک زن باردار می‌تواند متفاوت باشد.
  • اگر این نوع خواب را تجربه می‌کنید، مهم است که به یک مشاور یا روانشناس مراجعه کنید و به دنبال دریافت کمک باشید.
  • خواب پرندگان می‌تواند نشان‌دهنده‌ی آزادی شخصی، آرامش ذهن، تفکر آزادانه، یا ذهنی پذیرا باشد؛ یا می‌تواند نماد تلاشی روحانی برای رسیدن به یک منبع متعالی باشد.
  • از آن‌جایی که در زندگی واقعی در خانه‌ی خود زندگی می‌کنیم، دیدن آن در خواب معمولا نشان‌دهنده‌ی جسم شما (یا همان خانه‌ی روح‌تان) است.

هنگامی که انسان به خواب فرومی‌رود، روحش از زندان جسم رها شده و به طرف عالم بالا و آسمان‌ها به پرواز در می‌آید و هر آنچه را که روح در این سیر و سیاحت مشاهده می‌کند، به شکل خواب در ذهن شخص مجسم می‌شود. ما اینجا به شما چند سایت معتبر رو معرفی کرده و شما رو با آنها آشنا می‌کنیم تا به راحتی خواب خود و یا دوستانتون رو تعبیر کنین. با خوندن مطالب زیر می‌توانید این سایت هارو با هم مقایسه کنید و انتخاب مناسبی داشته باشید.

شرایط زندگی هرکدام از ما افکار، دغدغه‌ها و آرزوهای‌مان را می‌سازد. این موضوع می‌تواند تأثیر بسیاری در خوابی که می‌بینیم داشته باشد. کسانی که زندگی پرتنشی دارند معمولاً شب‌ها نیز خواب راحتی ندارند. دیدن خواب‌های آشفته یکی از اتفاقاتی است که آن‌ها دائماً از آن گلایه می‌کنند.

تعبیر خواب

این هم شما را خوشحال می‌کند و هم دیگران را بنابراین فایده‌های دوطرفه‌ای برای هر دو شما خواهد داشت. ماهی در خواب نماد چیزی است که از درون انسان می آید که هم میتواند نشانه ای از برکت و مال و ثروت باشد هم نیرویی مخرب و عصیانگر. اما در حالت کلی تعبیر دیدن ماهی در خواب بسیار خوب بیان شده است. شیر در خواب به معنی چیزهای گوناگونی است و به موقعیت و محتوای خواب و ارتباط شخصی فرد با آن بستگی دارد. رابطه‌ی شما با عنکبوت‌ها در زندگی واقعی و چگونگی واکنش شما می‌تواند نشان‌دهنده‌ی هر گونه ترس غریزی باشد؛ یا فردی یا چیزی که در زندگی واقعی برای شما یک تهدید محسوب می‌شود. اگر از آنها نمی‌ترسید، باید دیگر معانی مثبت آن را در نظر بگیرید.

ممکن است رویایی را در خواب تجربه کنید و نتوانید از خواب بیدار شوید. ممکن است احساس کنید در رویا و خواب گیر کرده اید و نمی‌توانید فرار کنید. چنین خوابی می‌تواند نمادی باشد از چیری که شما به آن امیدوار هستید و به نظر دور از دسترس به نظر می‌رسد. اما در برخی موارد، می‌تواند تعبیر خواب تلفنی نشانه‌ای از این باشد که شما در بلاتکلیفی گیر کرده‌اید و باید راهی برای خروج از شرایط فعلی خود پیدا کنید. خیلی اوقات، کسانی که در خواب، خواب می‌بینند، وجود انرژی شگفت انگیزی را احساس می‌کنند. برخی منابع ادعا می‌کنند که این خواب پیام مهمی ‌برای بیننده خواب دارد.

تعبیر خواب

از نگاه آنلی بیتون دیدن گردو با پوست چوبی در خواب به معنای آن است که یکی از بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین نقشه‌های زندگی خود را عملی خواهید کرد و یا به یکی از اهداف مهم زندگی خود دست خواهید یافت. از جمله دیگر معبران بزرگ تاریخ، دانیال نبی است که تعبیرهای فراوانی از ایشان بر جای مانده و روایت می‌شود. نخست اینکه ایشان فرموده بودند دیدین خواب گردو به معنای مردی بیگانه است که نسبت به خانواده و نزدیکان خود بسیار سخاوتمند است.

اغلب آدم‌ها تصور می‌کنند که تحت تعقیب بودن در خواب‌ به معنی فرار از مشکلات است، اما در واقع برعکس است. شما تحت تعقیب ضمیر نیمه‌آگاه خودتان هستید که شما برای رویارویی با مشکل یا مواجه شدن با ترس تشویق می‌کند. ممکن است نماد این باشد که شما کاملاً آماده رویارویی با یک مسئله خاص در زندگی‌تان را ندارید.

  • همچنین ممکن است نشان دهنده احساس ناتوانی شدید باشد یا هشداری برای توجه به آنچه در زندگی شما در جریان است و شما خیلی متوجهش نیستید.
  • گفته می‌­شود افرادی که هیچ­‌وقت رویاهای خود را به خاطر نمی­‌آورند هم گاهی خواب می­‌بینند.
  • این رویا معمولا به یک وضعیت در زندگی واقعی اشاره دارد که در آن گرفتار شده‌اید.

از رایج ترین خواب‌ها می‌توان به رویای مار، دندان، مرده و سگ اشاره کرد. سعی بر آن داشته است تا کاملترین و به روز‌ترین مجموعه تعبیر خواب را در اختیار خوانندگان خود قرار دهد. برای پرسش لطفا خواب خود را در صفحه مرتبط با تعبیر خواب های نوشته شده در سایت در قسمت دیدگاه مطرح کنید. در این مجله هم ۲۱۰ خواب را به طور تیتر وارد نوشته شده و شما با پیدا کردن خواب مورد نظرتون می‌تونین متن رو بخوانید و از تعبیر آن آگاه بشین، با وجود کم بودن تعداد تعبیرها ولی کیفیت توضیح خوبی داره.

گاهی اوقات، رویاها می‌توانند هشدار یا نشانه‌هایی از ناخودآگاه شما باشند. به عنوان مثال، آب اغلب به عنوان نمادی از خیر و روشنایی دیده می‌شود، در حالی که آتش ممکن است نشان دهنده اشتیاق باشد. انسان‌هایی که چنین رویاهایی می‌بینند معمولا به خوبی از عهده اداره کردن زندگی خود برمی‌آیند.

  • این خواب ممکن است به این معنی باشد که شما دچار رکود شده‌اید حتی اگر به نظرتان برسد که در مسیر درستی حرکت می‌کنید.
  • اما این به این معنی نیست که فقط در این زمانها است که رویا صادق است بلکه بیشتر خواب های صادق در این زمانها دیده می شود.
  • اگر در خواب ببینید تلفن زنگ می‌زند یعنی بخشی از شخصیت‌تان به شیوه‌ای که نیاز دارد، با شما ارتباط برقرار می‌کند.
  • معنی خواب عروسی با توجه به متاهل بودن شما یا قصدتان برای تاهل و احساس کلی‌تان راجع به ازدواج فرق دارد.

تا قبل از آن که در آخرت به حسابمان برسند، خود اعمالمان را محاسبه کنیم و در اصلاح کجرویها بکوشیم. در روزهاي 28 ام، 29 ام و 30 ام ماه شمسي ، تعبيرش در همان روز پيدا مي شود. رؤيا نزديک مغرب درست نيست و تعبير ندارد، زيرا از پري شکم است تا يک سوم از شب هم بي تعبير است.

  • بنابراین اگر در خواب ببینید که گردویی سالم، روشن و سفید دارید، به معنای آن می باشد که کسب و کار شما (یا کاری که به آن فکر می‌کنید) پر برکت خواهد بود.
  • این‌ها به این خاطر است که در تعبیر خواب عوامل بسیاری دخالت می‌کنند و کسی که می‌خواهد این کار را انجام بدهد باید به‌خوبی با این عوامل آشنا بوده و همه آن‌ها را در تعبیر خواب در نظر بگیرید.
  • برای دریافت کتاب تعبیر خواب ابن سیرین و دانیال پیغمبر و حضرت امام جعفر صادق (ع) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.
  • هنگامی که انسان به خواب فرومی‌رود، روحش از زندان جسم رها شده و به طرف عالم بالا و آسمان‌ها به پرواز در می‌آید و هر آنچه را که روح در این سیر و سیاحت مشاهده می‌کند، به شکل خواب در ذهن شخص مجسم می‌شود.
  • ممکن است نشانه‌ی این احساس باشد که از روی اجبار، تهدید یا ارعاب مجبور شده‌اید کاری انجام دهید.

بیداری کاذب در واقع به این ترتیب است که ذهن شما بیدار شده اما هر چه می‌کنید نمی‌توانید از جای‌تان بلند شوید یا دست و پای‌تان را تکان دهید. این اتفاق در واقع نوعی فلج خواب است که در آن فرد تصور می‌کند در حالی که در واقعیت هنوز خواب است از خواب بیدار شده است. بیداری‌های کاذب می‌توانند با  توهم همراه باشند و ممکن است نشانه ای از اختلالات خواب مانند نارکولپسی یا فلج خواب باشند.

شاید نشان دهنده‌ی هدف یا کاری باشد که احساس می‌کنید باید کامل شود. خودرو، توانایی‌تان برای سازگاری‌کردن پیشرفت‌تان به سوی هدفی مشخص است. در زندگی بیداری، ممکن است احساس ‌کنید کنترل کافی روی جاده‌ای که به موفقیت ختم می‌شود ندارید. می‌تواند نشانه‌ی آن باشد که درمان عاطفی یا جسمانی در حال وقوع در خواب است.

تعبیر خواب

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج