چرا ما میل شدید به نوشیدن الکل داریم؟


آفتاب نیوز :

مصرف بیشتر نوشابه های گازدار شیرین با چاقی، دیابت نوع 2 و افزایش وزن مرتبط است. اما نوشیدنی‌های گازدار نیز می‌توانند تأثیر منفی بر لبخند شما داشته باشند و به طور بالقوه منجر به پوسیدگی و حتی پوسیدگی قابل مشاهده دندان شوند.

توجه داشته باشید که وقتی نوشابه می نوشید، قند موجود در آن با باکتری های موجود در دهان شما تعامل می کند و اسید ایجاد می کند.

با وجود محبوبیت نوشیدنی های الکلی، همه می دانند که نوشابه برای سلامتی شما مفید نیست، زیرا با چاقی، سلامت ضعیف دندان ها و بیماری های مزمن مختلف مرتبط است.

بسیاری از افرادی که به طور منظم نوشابه می نوشند می خواهند آن را ترک کنند یا کاهش دهند، اما تلاش زیادی می طلبد. گویی ترک عادت به نوشیدن گاز زیاد چیزی فراتر از اراده است. اما چرا میل به نوشابه دارید و چگونه می توانید نوشیدن آن را متوقف کنید؟

دلایل بیوشیمیایی زیادی وجود دارد که چرا ما به نوشابه نیاز داریم. زیرا افراد تمایل به خوردن و نوشیدن با قند بالا دارند.

مغز انسان دارای ناحیه ای به نام سیستم پاداش است. این برنامه برای پاداش دادن به افراد در هنگام انجام اقداماتی که بقای آنها را افزایش می دهد، مانند غذا خوردن، طراحی شده است.

هنگامی که غذا می خورید، مغز شما یک ماده شیمیایی حس خوب به نام دوپامین ترشح می کند که مغز شما آن را به عنوان لذت تعبیر می کند. برای لذت بیشتر، مغز شما به دنبال فعالیت هایی است که باعث ترشح دوپامین می شود، از جمله غذا خوردن. مشکل نوشابه و سایر غذاهای شیرین این است که دوپامین بیشتری نسبت به غذاهای کامل آزاد می کنند که می تواند منجر به هوس و اعتیاد شود.

مغز شما به دنبال یک پاسخ لذت است

وقتی بیش از حد نوشابه می‌نوشیم، می‌تواند منجر به چرخه معیوب شود که در آن مغز بیشتر و بیشتر به دنبال غذاهای شیرین می‌گردد تا واکنش لذت را تحریک کند.

چرا باید نوشیدن الکل را کنار بگذاریم؟

نوشیدن بیش از حد نوشابه می تواند منجر به افزایش وزن شود. سودا کالری بالایی دارد و گرسنگی را مهار نمی کند و باعث می شود کالری بیشتری مصرف کنید. تحقیقات همچنین نشان می دهد افرادی که اغلب نوشابه می نوشند نسبت به افرادی که نوشابه نمی نوشند چاق تر هستند.

رابطه بین مصرف الکل و بیماری های مزمن

مطالعات به طور مداوم نشان داده است افرادی که بیشتر نوشابه می نوشند در معرض خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت نوع 2، بیماری قلبی و سرطان هستند.

نوشیدن بیش از حد نوشابه می تواند به بیماری کبد کمک کند. زیرا نوشابه و نوشابه های گازدار سرشار از فروکتوز هستند. نوعی قند که فقط توسط کبد قابل سوخت و ساز است. مصرف بیش از حد فروکتوز می تواند کبد شما را بیش از حد تحت فشار قرار دهد و فروکتوز را به چربی تبدیل کند که می تواند به بیماری مزمن کبد کمک کند.

مشکلات مربوط به دهان و دندان

نوشیدن الکل نیز می تواند به دندان های شما آسیب برساند. جوش شیرین حاوی اسیدهایی مانند اسید فسفریک و اسید کربنیک است که می تواند یک محیط اسیدی در دهان ایجاد کند و باعث پوسیدگی دندان شود. وقتی این اثر با شکر ترکیب شود، مضرتر است.

مشکلات پوستی و چین و چروک های پوستی بیشتر

نوشیدن مقدار زیادی نوشیدنی های شیرین و گازدار نیز با بیماری های پوستی مانند آکنه مرتبط است. تحقیقات نشان می دهد که مصرف منظم نوشابه یا شکر افزوده شده خطر آکنه متوسط ​​تا شدید را افزایش می دهد.

همچنین می تواند باعث پیری پوست شود. برخی از مطالعات نشان می دهد افرادی که نوشابه یا شکر بیشتری مصرف می کنند بیشتر در معرض چین و چروک و سایر علائم پیری هستند.

کاهش سطح انرژی

نوشیدنی های شیرین می توانند سطح انرژی را کاهش دهند. از آنجایی که آنها قند بالایی دارند، می توانند باعث افزایش سریع قند خون و به دنبال آن افت ناگهانی شوند که معمولاً به آن سقوط می گویند. بنابراین، نوشیدن مکرر نوشیدنی های الکلی می تواند باعث نوسانات سطح انرژی شود.

به نوشیدن نوشابه عادت نکنید!

نوشابه های قندی ارزش غذایی ندارند و فاقد ویتامین، مواد معدنی، فیبر یا مواد مغذی هستند و در واقع فقط قند و کالری اضافی را به رژیم غذایی خود اضافه می کنند.

بنابراین، مصرف مکرر مشروبات الکلی با شرایط مختلف سلامتی مانند چاقی، بیماری قلبی، دیابت، بیماری کبد و سرطان مرتبط است. همچنین فراموش نکنید که مربوط به سلامت دندان، کم انرژی و سلامت پوست است.

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما