آموزش رایگان سئو خارجی Off Page SEO مبتدی تا پیشرفته نوین

خرید بک لینک بهبود قابل توجهی در بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) شما خواهد داشت. بک لینک‌ها ارتباطاتی هستند که از سایت‌های دیگر به سایت شما ارجاع می‌دهند. این ارجاعات می‌توانند توانایی شما در رتبه‌بندی در صفحات نتایج موتورهای جستجو را بهبود بخشند. خرید بک لینک به معنای خرید بک لینک‌هایی است که قبلاً برای سایت شما ایجاد شده‌اند. سئو باعث می شود که وب سایت شما در هنگام جستجوی کلمات کلیدی توسط مخاطبین، در صفحه اول موتورهای جستجو ظاهر شود. بهترین سئو با کادری مجرب در زمینه سئو و بهینه سازی وب سایت ، به رونق کسب و کار آنلاین شما کمک می کند.

ایندکس کردن سایتتان توسط موتورهای جست و جو برای دیده شدن و گرفتن رتبه کافی نیست بلکه باید حتما تمام موارد سئو را رعایت کنید. فرایند لینک بیلدینگ خارجی وب سایت، هیچ وقت به پایان نمی‌رسد و تا زمانی که سایت شما فعال است باید در مسیر 1 و سئو خارجی از جمله لینک سازی اقداماتی انجام دهید تا در مسیر رشد باشید. برای اینکه یک مسیر حرفه‌ای برای تولید محتوا وب سایت‌تان داشته باشید در قدم اول باید مشخص کنید که قصد استفاده از کدام روش لینک سازی در خارج از سایت را دارید؟!

استراتژی لینک‌های شکسته چگونه کار می‌کنند؟ استراتژی لینک‌سازی شکسته بسیار ساده است، برای این منظور، شما باید در سایت‌های مختلف، پیوندهایی که دیگر کار نمی‌کنند را پیدا کنید و به آن سایت‌‌ها پیشنهاد دهید که پیوندهای شکسته را با لینک‌ سایت شما جایگزین کنند. برای این منظور لازم است که سایت‌های معتبر و مرتبط با حوزه کاری خود را پیدا کرده و از طریق ابزارهایی گوناگون سئو، لینک‌های شکسته آن را بررسی کنید و از آن سایت‌ها بخواهید که این لینک‌ها را با لینکی از سایت شما جایگزین کنند. ما در اینجا 10 استراتژی و نکته مهم لینک‌سازی خارجی را آورده‌ایم که با بکارگیری آن‌ها می‌توانید بک لینک‌های با کیفیت‌تری بسازید و یا دریافت کنید. برای تحلیل رقبا می توانید به تحلیل صفحه به صفحه سایت خود با رقبای جدی کسب و کار خود (که در صفحه نتایج با شما رقیب هستند) بپردازید. از مهمترین آنها می توان به ahrefs و ابزار Moz اشاره کرد که می توانید با استفاده از آنها عملکرد رقبایتان را ارزیابی کنید و به تحلیل لینک های خارجی آنها بپردازید و در برنامه لینک سازی خود از آن ها استفاده کنید. اما داستان لینک بیلدینگ خارجی اوت باند کاملا متفاوت است، در این سبک لینک‌سازی، شما پیوندهای خارجی را بین سایت‌های مختلف ایجاد می‌کنید؛ یعنی با پرداخت هزینه یا به صورت طبیعی، لینک‌های مختلفی را از سایت‌های دیگر به سمت وب‌سایت خود روانه خواهید کرد.

  • MOZ البته ابزار های رایگانی مانند open site explorer و keyword explorer دارد که استفاده از آنها دارای محدودیت است.
  • اما شما تنها  مدت کوتاهی می توانید از این ابزار به صورت رایگان استفاده کنید و پس از این مدت باید نسبت به خرید نسخه پولی آن اقدام کنید.
  • بک لینک های بنری لینک هایی هستند که با استفاده از بنرهای تبلیغاتی سایت های پربازدید دریافت می شوند.
  • براساس تکنیک های سئو بک لینک های قوی ، واحدهای ارزش یک سایت هستند، زیرا موتورهای جستجو مانند گوگل بک لینک ها را به عنوان امتیاز مثبت برای سایت شما در نظر می گیرد.

در حقیقت لینک سازی خارجی، یکی از مهم‌ترین بخش‌های مسیر سئو خارجی است که وب‌مستران به آن توجه ویژه دارند. با شناخت این مفهوم، متوجه خواهید شد که اگر اکسترنال لینک بیلدینگ به صورت درست و اصولی پیاده‌سازی شود، می‌تواند نتایج مثبت برای وب‌سایت شما به همراه داشته باشد. همین طور به کارگیری اشتباه این ساختار از لینک‌سازی، نتیجه معکوس به بار خواهد آورد. اما تعداد سایت هایی که به سایت شما لینک می دهند تنها یک نمونه از تأثیر بک لینک ها در سئو سایت است. علاوه بر این گوگل به سن دامنه، آتوریتی، مرتبط بودن سایت ها به همدیگر، تنوع لینک ها، طول و کیفیت محتوا، انتخاب انکر تکست مناسب، مکان لینک (داخل محتوا بهتر از فوتر یا ساید بار است) و… نیز اهمیت زیادی می دهد.

مشاوره سئو داخلی

سئو و بهبود رتبه در این صفحات باعث افزایش شدید ورودی و بهبود رتبه در سایت میشود. با کمک این ابزار می توانید وب سایت خود را از نظر فاکتورها سئو ، عملکرد سایت ، رسپناسیو و طراحی موبایل، امنیت و کارایی مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. این امکان وجود دارد که نتایج همه ی آنها یکسان باشد اما باید توجه کرد که بررسی سایت با تمامی ابزارها الزامی است. برای داشتن سئو سایت موفق و قرار داشتن در صفحه اول نتایج گوگل اولین قدم آنالیز سئو سایت است.

لینک بیلدینگ بین سایت و شبکه‌های اجتماعی از نان شب در بهینه‌سازی وب سایت واجب‌تر است. شما باید کاری کنید که کاربر تشویق شود تا مطالب وب سایت شما را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد. همانطور که اشاره کردیم تولید و انتشار محتوای باکیفیت، یک راه عالی برای دریافت بک لینک می‌باشد، اما با این وجود لازم است که به صورت دستی به ویژه در ابتدای کار، بک لینک دستی ایجاد کرد. در مورد ساخت بک لینک به صورت دستی در این مقاله تا حدی صحبت کرده‌ایم، اما در مقالات بعدی مجله کاپریلا در مورد تمام روش‌های ساخت آن، به طور مفصل‌تر صحبت خواهیم کرد. در صورت علاقه‌مندی به یادگیری بیشتر در زمینه سئو، مقاله آموزش جامع و رایگان سئو پیشرفته را بخوانید.

به عنوان کلام آخر بد نیست گفته شود که آنالیز سئو سایت باید به طور مکرر انجام شود زیرا با آگاهی از وضعیت سئو می توانید مسیر رسیدن به نتایج اول گوگل را زودتر طی کنید. در این راه ما چند سایت برتر را در بالا اشاره کرده ایم که شما را در ادامه این راه یاری می کنند. اگر قبلا با سئو آشنایی مختصر دارید، به به پیش‌نیاز احتیاج پیدا نخواهید کرد. در این دوره تمام آنچه باید یاد بگیرید از سطوح مبتدی تا پیشرفته در طول دوره به شما گفته خواهد شد. با اینحال اگر هیچ آشنایی با سئو ندارید، بد نیست قبل از شرکت در کلاس، مطالب سئو وبلاگ نوین را مطالعه کنید و یا در دوره دو ساعته سئو مقدماتی نوین شرکت کنید.

ممکن است که برخی از سایت‌ها به دلایل نامشخص، برخی از لینک‌ها را حذف کنند بدون اینکه در مورد آن به شما اطلاع‌رسانی کنند. از این رو باید بر روی لینک‌های خود نظارت دقیق داشته باشید و آن‌ها در فاصله‌های زمانی چند ماهه، پیگیری کنید. برای پیگیری و بررسی بک لینک‌های سایت، ابزارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید. یکی دیگر از کارهایی که در تعیین استراتژی لینک سازی باید به آن توجه کنید تحلیل رقبا است که یکی از موارد مهم سئو است. در واقع با تحلیل رقبا می توانید به عنوان مثال بفهمید مخاطبان کسب و کار شما بیشتر در کجاها هستند، رقیبانتان از چه جاهایی بیشتر استفاده می کنند.

باید بگویم که دقیقا ما هدفمان همین است که با کمترین هزینه (منظورم از هزینه اینجا زمانی است که صرف ساخت لینک بلیدینگ می کنید است) بتوانید لینک بلیدینگ خیلی قوی برای سایت خود داشته باشید. گاهی ممکن است یک سایت اصلا بک ‌لینک نداشته باشد یا تعداد آن‌ها محدود باشد، در این صورت نیز احتمال گرفتن لینک از طرف آن سایت خیلی کم است. اما وجود لینک های نوفالو در بحث بک لینک های شما کاملا ضروری و الزامی است و شما باید در هنگام بک لینک زدن از این لینک ها نیز استفاده کنید تا نحوه بک لینک ساختن شما طبیعی تر نمایش داده شود و گوگل به شما شک نکند. با این حال، هیچ ارجاع‌دهنده‌ای مانع از آن می‌شود که گوگل نتواند تشخیص دهد که شما در حال پیوند دادن به سایت‌های دیگران هستید. و دیگر صاحبان وب سایت نمی توانند ببینند که شما چه زمانی به آنها پیوند می دهید. اگر می‌خواهید به صفحه اول گوگل برسید، می‌توانید با استفاده از خدمات سئو این کار را انجام دهید.

کیفیت محتوای تولید شده و شرایط صفحات شما به شکلی است که وبسایت‌های دیگر به چشم یک مرجع یا منبع به آن نگاه کرده و بدون دریافت پول یا هر گونه سفارشی، به صورت داوطلبانه به آن لینک‌دهی انجام می‌دهند. انتخاب بک لینک‌های با کیفیت و مرتبط با موضوع سایت شما، اهمیت زیادی دارد. استفاده از روش‌های نامناسب و غیرقانونی در خرید بک لینک‌ها ممکن است به جای بهبود رتبه سایت، باعث کاهش آن شود. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) یک محصول نیست، بلکه مجموعه ای از خدمات تخصصی است، بنابراین نمی توان قیمت خاصی را برای همه سایت ها در نظر گرفت. البته خدمات سئو را می توان در دسته بندی های مختلفی از جمله بهینه سازی وب سایت، بازاریابی محتوا، لینک بیلدینگ و … قرار داد و برای هر کدام هزینه های خاصی را تعیین کرد. مرحله اول تجزیه و تحلیل دقیق سایت و تصمیم گیری در مورد خدمات مورد نیاز، بر اساس برآورد صحیح قیمت قابل ارائه است.

دلیل این امر این است که با سئو می توانید رتبه های بالاتری در موتورهای جستجو کسب کرده و رشد کنید. در این سایت پس از وارد کردن دامنه و تامل چند ثانیه صفحه ای حاوی اطلاعات سئو سایت شما پیش روی شما قرار می گیرد. MOZ سفارش بک لینک البته ابزار های رایگانی مانند open site explorer و keyword explorer دارد که استفاده از آنها دارای محدودیت است. مثلا می توانید ماهانه به صورت رایگان حداکثر 20 عبارت یا کلمه را در keyword explorer جست و جو کنید.

اینکه کدام شبکه اجتماعی برای کسب و کار شما بهتر است، بستگی به کسب و کار شما دارد و با توجه به موارد مختلفی می توانید از مناسب ترین آن ها استفاده کنید و باید در این مورد تحقیق کنید. بعد از اینکه چند وقتی از راه اندازی سایتتان می گذرد، بستگی به شرایط مختلف و نیازهای مختلف سایت خود، نیاز به لینک سازی در فضاهای مختلف دارید. با لینک‌ سازی خارجی باکیفیت و اضافه‌کردن لینک سایت‌های مفید به صفحات سایت می‌توان اعتبار سایت را در نگاه گوگل افزایش داد.

نوفالو (Nofollow) و فالو (Follow) یا دوفالو (Dofollow) دو اتریبیوت (Attribute) در کدنویسی هستند که بر روی تگ a، قرار می‌گیرند. این دو ویژگی، برای گوگل مشخص می‌کنند که اعتباری از صفحه مبدا به صفحه مقصد برای رتبه‌دهی منتقل کند یا خیر. لینک‌های فالو این اعتبار را منتقل کرده ولی لینک‌های نوفالو آن را منتقل نمی‌کنند. میلیاردها لینک در سراسر وب پخش شده است و برای گوگل آسان نیست که بین بک لینک های پولی و بک لینک های طبیعی تمایز قائل شود. به لینک هایی که از یک سایت به وبسایت شما داده می شود بک لینک گفته می شود.

هر چه تعداد و کیفیت لینک به سایت شما در سایر سایت ها بیشتر باشد، سایت شما در نگاه گوگل اهمیت بیشتری پیدا کرده و در نتایج جستجویش بیشتر و بالاتر به جستجو کنندگان نشان داده می شود. این بدان معنی است که شرکت شما می تواند برای مدت طولانی از مزایای سئو بهره مند شود، به همین دلیل است که سرمایه گذاری در سئو یک سرمایه گذاری طولانی مدت است. در واقع، سئو چیزی است که شرکت شما باید هر ساله روی آن سرمایه گذاری کند تا رتبه خود را حفظ کند و با به روز رسانی موتورهای جستجو و عادات جدید کاربران همراه باشد.

اگر به صورت اصولی و درست انجام شود و لینک سازی به صورت اسپم صورت نگیرد، هرگز پنالتی نخواهید شد. داخل این دوره آموزشی ما به طبیعی ترین حالت ممکن لینک سازی را به شما آموزش خواهیم داد. الگوریتم پاندا به دنبال جریمه سایت هایی است که به صورت اسپم لینک سازی می کنند می باشد و به راحتی آن ها را تشخیص می دهد. ما در این دوره به به صورت مفصل درمورد اینکه این الگوریتم چگونه شکاک می شود و به فکر جریمه شما می افتد و حتی علائم جریمه شدن سایت شما توسط گوگل را بررسی و صحبت کرده ایم. و در انتهای دوره درمورد نحوه خروج و فرار از پنالتی یا همان جریمه گوگل صحبت کرده ایم.

ما در این آموزش ساخت بک لینک های قدرتمند و رپورتاژهای دانشگاهی با کیفیت (که خصوصیات آن در تصویر میانی صفحه آورده شده) را از 0 تا 100 آموزش داده ایم. این‌ها سوالاتی هستند که در این مقاله تلاش می‌کنیم به‌تفصیل به آن‌ها پاسخ دهیم. برای این منظور، ابتدا تعریفی از External Link ارائه کرده و در ادامه، مزایا، اصول و استراتژی‌های ساخت آن را شرح می‌دهیم. در پایان این مقاله، به‌خوبی می‌توانید یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود سئو سایت‌تان را به کار ببندید. در این درس به شما آموزش دادم که به چه شیوه ای پلن و برنامه ای برای بک لینک سازی وبسایتتان ایجاد کنید و برای 3 تا 6 ماه آینده وبسایت پلن خود را به چه شیوه ای پیاده سازی نمایید. تدوین استراتژی صحیح به کار شما نظم و سرعت می دهد و می توانید نتایج بهتری کسب کنید.

رپورتاژ آگهی یکی دیگر از روش هایی بسیار خوب است که شما می توانید از آن برای لینک سازی خارجی استفاده کنید. رپورتاژ آگهی به معنی ایجاد مطلبی با پرداخت هزینه در یکی سایت هایی است که معمولا در حوزه کاری شما است و معتبر است. اگر استراتژی داخلی در سئو خارجی سایت شما بدون نقص است وقت وارد شدن به دنیای لینک سازی خارج از سایت است در قدم اول شما باید رقبای‌تان را زیر نظر بگیرید و بررسی کنید تا متوجه شوید که چه مسیری را در فرایند لینک سازی خارجی طی کرده‌اند و سبک طبیعی حوزه کاری‌تان را بشناسید.

پس باید تمامی قواعد و قوانین لینک بیلدینگ را بدانید تا بتوانید بهترین استفاده را از آن ببرید. به همین دلیل با افزایش تعداد بک لینک های سایتتان می توانید در گوگل رتبه ی بهتری پیدا کنید. فراموش نکنید که الگوریتم پیج رنک در گوگل بر اساس لینک های ورودی و خروچی یک سایت بنا شده است! مزیت بهبود رتبه در گوگل به نسبت سایر تبلغات این است که مشتریانی که به دنبال خدمات شما هستند مخاطب شما هستند نه کسانی که نیازی به محصولات شما ندارند. خرید بک لینک به شما کمک می کند که کسانی که در گوگل دنبال خدمات شما می گردند را به سایت خود هدایت کنید. ایجاد یک وبسایت قدرتمند نقطه شروع خوبی برای کسب و کار آنلاین است، اما تضمینی برای موفقیت نیست!

این به شما کمک می کند که یک فرد متخصص شناخته شوید و باعث افزایش شهرت شما می‌گردد. در بعضی از فروم‌ها هم شما مجاز به قرار دادن لینک هستید که لینک‌ها توسط موتورهای جستجو پیمایش می‌گردد. وبلاگ‌نویسی مهمان یا انتشار محتوا در سایت‌های دیگر به صورت نویسنده مهمان یک روش قدیمی است، اما همچنان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما باید توجه داشته باشید که در حال حاضر انتشار پست وبلاگی مهمان باید در سایت‌هایی انجام گیرد که آن سایت معتبر و مرتبط با موضوع سایت شما باشد. موتورهای جستجو، هوشمند هستند و با انتشار یک پست مهمان در سایت نامرتبط می‌فهمند که شما برای فقط برای دریافت ارزش بک لینک، وبلاگ‌نویسی کردید و ارزشی به بک لینک‌ شما نمی‌دهند. در نظر داشته باشید که انتشار پست مهمان، چیزی متفاوت و اگر چه شبیه به خرید و انتشار رپورتاژ آگهی بوده و می‌توان از آن به عنوان یکی از روش‌های لینک سازی خارجی و دریافت بک لینک، نام برد.

راهنمای رپورتاژ خبری: تبلیغات + سئو

همچنین اگر در سایت خودتان، لینکی قرار دهید که به یک سایت دیگر اشاره می کند، یک لینک خارجی برای آن سایت محسوب می شود. خرید بک لینک یکی از روش هایی است که می توانید با آن، از سایت های دیگر لینک دریافت کنید. باید توجه داشته باشید که خرید بک لینک تنها در صورتی که مناسب با شرایط سایت شما باشد و با کیفیت باشد می تواند مفید باشد و در صورتی که فاکتورهای لازم مناسب را نداشته باشد یا برای سایت شما لازم نباشد، منجر به جریمه سایت شما شود و رتبه سایت شما را به کلی پایین بیاورد. استفاده به‌اندازه از لینک خارجییکی از مهم‌ترین اصول لینک سازی خارجی، توجه به تعداد لینک‌ها در یک محتواست.

ایکس سئو با بهترین قیمت و با کیفیت ترین خدمات به شما در فرآیند سئو سایتتان کمک خواهد کرد ، جای نگرانی نیست . اساساً، norferrer سایت های خارجی را از دانستن اینکه شما پیوندهایی به مطالب آنها در وب سایت خود وارد کرده اید باز می دارد. در مجموع، این ویژگی خاص یکی از مواردی است که باید قبل از اعمال آن در پیوندهای خود فکر کنید. کارهایی وجود دارد که همه می توانند انجام دهند، اما مفاهیمی نیز وجود دارند که درک و اجرای آنها به زمان و تلاش بیشتری نیاز دارد. تصمیم مهم این است که آیا زمان لازم برای یادگیری تمام جنبه های سئو را دارید یا ترجیح می دهید یک متخصص سئو برای وب سایت خود استخدام کنید و وقت خود را صرف کارهای دیگر کنید. ویژگی اصلی سئو که بسیاری از کسب و کارها آن را فراموش می کنند، توانایی این ابزار در افزایش اعتبار کسب و کار است.

اگر حتی کمی در حوزه سئو مطالعه کرده‌ باشید، باید بدانید که سئو خارجی و استراتژی لینک سازی، یکی از موارد مهم برای بهینه‌سازی سئویی سایت و دریافت رتبه بالاتر در نتایج موتورهای جستجو است. اما استراتژیهای لینک‌سازی طی این سال‌های اخیر تغییر پیدا کرده است و با روش‌‌های لینک‌سازی گذشته تفاوت دارد. با توجه به مهم بودن سئو خارجی (SEO Off-page) سایت، و تغییراتی که در روش‌های انجام آن ایجاد شده است، ما در این مقاله از مجله کاپریلا قصد داریم تا در مورد استراتژی‌های لینک‌سازی با شما صحبت کنیم. بنابراین اگر می‌‌‌خواهید سئو خارجی سایت را به درستی و مطابق با قوانین جدید گوگل در سال حاضر اجرا کرده و تاثیر آن را بر رتبه سایت خود مشاهده نمایید، مطالعه این مقاله تا انتها را از دست ندهید. در این قسمت از مقاله، قصد داریم یکی از موارد مهم و بسیار محبوب سئو خارجی یا همان Offpage را مورد بررسی قرار دهیم.

برای سریعتر انجام شدن کار، می توانید با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl+k، متن و لینک را افزوده و سپس Create را انتخاب کنید. هر کاری در ابتدا می‌تونه سخت باشه اما دانش و تجربه به آدم کمک می‌کنن که دیگه‌ کارها سخت و پیچیده نباشن. کامنت مارکتینگ (Comment Marketing) یا بازاریابی دیدگاه یکی از روش‌های مسبوق به سابقه بازاریابی است که هنوز هم قدرت و تأثیرگذاری خود را از دست نداده است. برخی افراد هستند که میگویند این کار سخت است و نمیتوانم با شخصی مصاحبه ای داشته باشم و یا وقت گرفتن از آن شخص بسیار سخت است.

سئوی خارج از صفحه یا به اصطلاح سئو off page مجموعه اقدامات خارج از سایت است که با هدف افزایش بازدید وب سایت توسط مخاطبان مورد نظر از موتورهای جستجوی مختلف (Google ، Firefox ، Internet explorer و…) انجام می‌شود. اما ساده‌ترین روش برای ایجاد لینک‌های خارجی، کمک گرفتن از شبکه‌های اجتماعی است در این روش شما باید در شبکه‌های اجتماعی مختلف مثل لینکدین، توئیتر، اینستاگرام و تلگرام، فعالیت داشته باشید و به صورت طبیعی سوشال سیگنال برای سایت‌تان ارسال کنید. جدا از تعریف بالا دو سبک متفاوت دیگر لینک‌سازی خارجی نیز وجود دارد که از آن به عنوان لینک بیلدینگ خارجی طبیعی و دستی یاد می‌شود، در ادامه به صورت کامل با جزئیات این دو روش فرایند لینک‌سازی آشنا خواهیدشد. همیشه ساخت بک لینک های دانشگاهی (edu) برای مدیران سایت ها و سئوکاران امری دشوار و ایده آل بوده و هست. شاید شما هم روزی به دنبال بک لینک های دانشگاهی بوده ای، درست حدس زدیم؟؟ 🙂 بک لینک های دانشگاهی و بخصوص رپورتاژهای دانشگاهی را نمی توان به سادگی ساخت و از بسیاری از سایت های edu نمی توان بک لینک گرفت. (چون این سایتها مثل بقیه سایتها خدماتی و شخصی و یا مربوط به شرکت خصوصی نیستند و عموما زیر نظر دولتها هستند).

با انتشار پست‌‌ها و محتواهای مختلف، کاربران را به سمت سایت خود جذب کنید. از انواع لینک گرفته تا مسیر لینکسازی، ابزارها و تمام نکات فنی بهینه‌سازی خارجی سایت در این دوره وجود دارد. برای اینکه بتوانید به صورت حرفه‌ای یک مسیر لینک بیلدینگ خارجی را برای سایت‌تان پیاده‌سازی کنید آشنایی با ترفندهای مختلف ایجاد لینک‌های خارجی برای شما واجب است. اگر به تازگی با دنیای سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت آشنا شده باشید، احتمالا عبارت لینک سازی خارجی یا همان External Link Building برای شما عجیب و غریب بوده و علاقه‌مند باشید تا به صورت دقیق‌تر با مفهوم آن آشنا شوید.

لینک‌سازی در سئو خارجی یکی از مهم‌ترین اقدامات برای کسب نتایج برتر در گوگل است، اما شرط موفقیت در روند لینک‌سازی، انجام اصولی آن است. هرگونه اشتباه در این فرایند می‌تواند منجر به مجازات‌شدن سایت و حذف آن از نتایج گوگل شود. در این دوره، تمامی قوانین مربوط به لینک‌سازی را به شما آموزش خواهیم داد.

در این فرآیند از یک کلمه کلیدی به نام انکرتکست (Anchor Text) یا متن لنگر استفاده می‌شود که لینک سایت خارجی روی آن قرار می‌گیرد. با افزایش رقابت در کسب‌وکار آنلاین، دیگر سئو داخلی به تنهایی کافی نیست و برای کسب رتبه‌های برتر در گوگل، نیاز است تا لینک‌سازی خارجی را به صورت اصولی و دقیق انجام دهید تا بتوانید جایگاه‌های برتر را در گوگل به دست آورید. اگر شما از آن دسته افراد هستید که مدت زمان طولانی بر روی سئو داخلی وب‌سایت کار کرده‌اید و لینک‌های سایت‌تان در گوگل ثابت مانده‌اند، علی‌رغم تولید محتوای مناسب هنوز به ترافیک ایده‌آل نرسیده‌اید، این دوره می‌تواند برای شما مفید باشد. وقتی الگوریتم های گوگل تعداد و کیفیت سایت هایی که به سایت شما لینک داده اند را ارزیابی می کند، تعداد بالا و باکیفیت بودن آنها نشان می دهد که محتوای شما دارای ارزش است، بنابراین می توانید رتبه بالاتری در نتایج جستجو کسب کند. در بحث لینک سازی خارجی، شما به موضوع بک لینک های فالو و نوفالو برخورد خواهید کرد و قطعا به تعداد دفعات خیلی زیادی این کلمات را خواهید شنید.

بدین شکل می‌توانید از طریق آن سایت ترافیک و مخاطبان هدفمندی را جذب سایت خود کنید، ضمن اینکه به دلیل دریافت لینک از یک وب سایت معتبر، امتیاز مثبت از گوگل خواهیدگرفت. مثلا فرض کنید شما یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای در زمینه خدمات کیف و کفش دارید و کاربران یک وب‌سایت، زمان گفتگو از خدمات شما تعریف می‌کنند و لینک خرید وبسایت شما را نیز قرار می‌دهند، این روش، سبک لینک سازی طبیعی است. به جهاتی نیز باید این سبک از لینک‌سازی را از موثرترین‌ها در برندسازی و بهبود سئو بدانیم.

این نوع لینک‌ها در بخش کامنت یا نظرات مربوط به مطالب وب سایت‌ها قرار می‌گیرند و هدفشان افزایش تعامل با کاربران و جلب توجه و بازدیدکنندگان است. وقتی کاربران در بخش کامنت‌ها یا نظرات سایت‌ها نظری را ارسال می‌کنند، ممکن است به همراه نظرشان یک لینک به سایت خود یا منبع مرتبط دیگری قرار دهند. بنابراین، در انتخاب و خرید بک لینک‌ها به دقت عمل کنید و همواره روی راهکارهای قانونی و با کیفیت تمرکز کنید. در نهایت، خرید بک لینک می‌تواند یک استراتژی موثر در بهبود SEO سایت شما باشد، اما توجه داشته باشید که این فقط یکی از عوامل موثر در بهینه‌سازی است و باید با سایر روش‌ها و عوامل مرتبط همراه شود.

با توجه به اینکه 80 درصد از کاربران برای خرید یک محصول به اینترنت اعتماد دارند،طبیعی است که رقبای شما مانند همه استراتژی های دیجیتال مارکتینگ روی سئو سرمایه گذاری کنند. به همین دلیل است که اگر به فکر سئو نباشید، نمی توانید فروش خوبی را برای خود متصور شوید و با ضرر مالی مواجه خواهید شد. شما به راحتی می توانید استراتژی های خود را با اعداد دقیق و واقعی اندازه گیری کنید. با گوگل آنالیتیکس یا سایر نرم افزارهای تحلیل وب سایت سئو، استراتژی های سئو به راحتی بررسی می شوند. شما باید هر روز آمار ورودی وبسایت خودتان را مدنظر داشته باشید تا بتوانید نتایج بسیار موثر و مناسبی را دریافت کنید. پس از مدتی به یک بازدید ثابت خواهید درسید و به عنوان مثال متوجه خواهید شد که در طول روز کاربرانی حدودا 500 الی 600 نفر دارد وبسایت شما می شوند اما چنانچه این اعداد یکهو دچار تغییر شود قطعا مشکلی به وجود آمده است که باید به سرعت آن را رفع کنید.

هر کدام از این شبکه های اجتماعی عمومی کاربردهای خاص خودشان را دارند به عنوان نمونه برخی برای فضایی برای اشتراک گذاری مطالب علمی هستند، برخی برای ارتباط کسب و کار ها با یکدیگر هستند. غیر از روش‌های بالا شما می‌توانید به صورت طبیعی نیز لینک‌هایی را دریافت کنید، در ادامه به 3 نوع اصلی لینک‌سازی طبیعی خارجی آشنا شوید. سعی کنید جوری رفتار نکنید که بعد از هر بار پاسخ لینک های خود را به عنوان منبع در فروم قرار دهید این کار نوعی لینک سازی فیک از جانب مدیران فروم شناخته می شود و وب سایت شما را جریمه می کند.

برای ایجاد لینک یا هایپر لینک در واتساپ، تنها کافی است تا پیوند مورد نظر را در بخش متن وارد کنید. همچنین برای درج لینک در یک پیام متنی، می توانید پیوند را در داخل پرانتز قرار داده تا به صورت خودکار به هایپرلینک تبدیل شود. روش اول به این صورت است که از قسمت افزودن پرونده چندرسانه ای، تصویر را آپلود کرده و از سایدبار یا منوی کناری صفحه، لینک مورد نظر را در کادر نشانی اینترنتی قرار دهید. بعد از قرار دادن لینک یا url دلخواه، بر روی کادر “گذاشتن در نوشته” کلیک کنید تا تصویر لینک داده شده به محتوا اضافه شود.

بررسی نسبت بازدیدها به تعداد صفحاتمعیار دیگری که در انتخاب سایت مناسب برای لینک سازی خارجی می‌توانید در نظر بگیرید، تعداد بازدیدهای ارگانیک آن در گوگل است. می‌توانید با استفاده از ابزارها، تخمینی از میزان ترافیک هر سایت در بازه‌های زمانی مختلف به‌دست آورید و از سایت‌هایی که بازدید بهتری دارند لینک دریافت کنید. القای حس ارزش به مخاطبارائه لینک‌های خارجی معتبر و مفید، به‌طوری‌که واقعا به خواننده شما منبعی ارزشمند ارائه کرده و او را از جستجوی مجدد در گوگل بی‌نیاز کنند؛ قطعا تجربه کاربری او را بهبود می‌بخشد. به‌این‌ترتیب، مخاطب قطعا احساس خواهد کرد که تولیدکننده محتوا برای او ارزش قائل شده است. علاوه بر این، مخاطبان قطعا در وبلاگ‌ها، وب‌سایت‌های شخصی و شبکه‌های اجتماعی‌شان به شما لینک خواهند داد.

از مهمتریت امور بررسی سئو سایت چک کردن قسمت MANUAL ACTIONS در قسمت وبمستر گوگل می باشد. جریمه دستی یا MANUAL ACTIONS از آن دسته از اقداماتی می باشد که رقبا برای تخریب و حدف نتایج وبسایت شما از گوگل به صورت دستی این کار را انجام می دهند. این اقدامات می تواند به صورت پاپ آپ ، خرید بک لینک ، محتوا با کیفیت پایین ، هک شدن وب سایت و… باشد و کاربر و وبسایت رقیب شما را در این خصوص جریمه دستی کرده و به گوگل اعلام کند.

با توجه به فعالیت و اطلاعات ما در مورد افرادی که در حوزه لینک خارجی به صورت تخصصی و حرفه ای فعالیت می کنند، بسیار اندک هستند، پس برای شما فرصت بسیار مناسب و عالی است تا بتوانید بازار کار این حوزه را در اختیار خود بگیرید. فقط کافی است تا این تخصص را به صورت حرفه ای آموزش ببینید که ما در این آموزش لینک سازی خارجی از 0 تا 100 بک لینک را به شما توضیح داده ایم. سئو مجموعه ای از اقدامات است که به جلب توجه موتورهای جست و جو از طریق بهبود کیفیت سایت و در نتیجه افزایش رتبه سایت در گوگل کمک می کند. عوامل زیادی بر رتبه سایت تاثیر می گذارند و سئو به معنای بهینه سازی این عوامل برای کسب رتبه بالا در گوگل است. برای اینکه بتوانید به صورت حرفه ای سئو سایت خود را انجام دهید، باید تمامی مباحث سئو را یاد بگیرید. بک لینک های ورودی ای که در قسمت links در ابزار گوگل وب مستر تولز قرار دارد می تواند اطلاعات بسیار خوبی به شما عزیزان بدهد.

برای دریافت بک لینک، فقط به دنبال این نباشید که سایت‌‌های دیگر به شما لینک دهند، بلکه باید در برخی موارد خود شما به وبسایت‌های مرتبط و معتبر لینک دهید، با انجام این کار این احتمال وجود دارد که آن سایت‌ها نیز متقابلا همین کار را انجام دهند. برای این منظور چندین وب سایت مرتبط با حوزه کاری خود پیدا کرده و سعی کنید که پست‌‌ها و مقالاتی از سایت آن‌ها که به موضوع مقاله شما کاملا مرتبط است را پیدا کرده و به آن‌ها لینک دهید. این کار در برخی مواقع می‌تواند جواب داده و آن سایت‌ را تشویق کند که به شما متقابلاً لینک دهد.

  • شما می توانید برای سایت خود به راحتی و در کمتر از 2 دقیقه بک لینک درست کنید.
  • سئو به استراتژی‌ها، تکنیک‌ها و روش هایی گفته می‌شود که با هدف افزایش تعداد بازدیدکنندگان برای کسب موقعیت‌های بالا در موتورهای جستجو انجام می‌شود.
  • در برنامه زمانبندی به عنوان مثال تعیین می کنید در چه فضاهایی در چه زمان هایی این کار را انجام دهید که البته برای اینکار از چیزی مانند تقویم محتوایی می توانید استفاده کنید تا بتوانید بصورت یکپارچه این کار را انجام دهید.
  • تمامی موارد مورد نیاز از شناسایی منابع تا تدوین استراتژی بیان شده است که بتوانید به بهترین شکل ممکن سئو خارجی وبسایت را انجام دهید.

ممکن است کلمه کلیدی مورد نظر شما مترادفی داشته باشد که کاربر آن را جستجو کند، ولی محتوای شما جوابگوی نیازش باشد. بنابراین سعی کنید از کلمات کلیدی مترادف و متنوعی استفاده کنید تا بهترین نتیجه را در رتبه بندی گوگل به دست بیاورید. به طور کلی هدف هر ابزار آنالیز بک ‌لینک این است که کلمات کلیدی، لینک‌ها و اعتبار سایت‌هایی که می‌خواهید از آن‌ها لینک بگیرید را به شما ارائه کند. همچنین این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا متوجه شوید رقیبان شما دقیقا چه کارهایی انجام می‌دهند.

در خلال پیامتان به آن‌ها، لینک خود را که می‌تواند جایگزین لینک خراب باشد، معرفی کرده و به ارزش‌های آن، مانند به‌روز بودن، روش تحقیق خاص و … اشاره کنید. در پایان نیز پیشنهاد کنید که شاید این محتوا بتواند نیاز آن‌ها را بهتر برآورده کند. کسانی هم که استراتژی کلاه خاکستری را پیش می‌گیرند، علاوه بر تلاش برای کسب لینک به‌روش‌های طبیعی، سعی در ساخت لینک به روش‌هایی که طبیعی جلوه کند نیز دارند. لینک‌سازی از طریق انتشار رپورتاژ، لینک پرومکس، پست‌های مهمان، لینک‌سازی در فروم‌ها و دایرکتوری‌ها و … روش‌هایی هستند که پیش‌گیرندگان استراتژی کلاه خاکستری در لینک‌سازی خارجی از آن استفاده می‌کنند. اعتبار بخشیدن به محتواهای سایت‌اگر لینک‌های خارجی معتبر و متعلق به سایت‌های شناخته‌شده در صنعت خود را به محتوایتان اضافه کنید، درواقع به خودتان اعتبار بخشیده‌اید.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. برای آشنایی و آموزش تخصصی و دقیق تر این مباحث می توانید در دوره آموزش خصوصی سئو ثبت نام نمایید.

رپورتاژ یعنی یک وب سایت در یک مقاله یا محتوای منتشر شده به سایت شما لینک دهد. بک لینک های متنی بک لینک های دریافتی با استفاده از کلمه کلیدی یا همان انکرتکست بوده و لینک هایی قابل کلیک هستند که در داخل متن، های‌لایت شده و برجسته به نظر می رسند و با کلیک روی آنها صفحه وب مورد نظر باز می شود. کلمات موجود در انکرتکست به موتورهای جستجو کمک می کند تا رتبه بندی صفحه در حال بارگذاری را تعیین کنند. اگر بتوان بک لینک هایی دقیقاً شبیه یک لینک معمولی از یک سایت گرفت می توان گفت که آن بک لینک ها حتی اگر پولی هم باشند، دردسر زیادی برای شما نخواهند داشت و شما مشمول مجازات گوگل نخواهید شد.

  • ایجاد یک وبسایت قدرتمند نقطه شروع خوبی برای کسب و کار آنلاین است، اما تضمینی برای موفقیت نیست!
  • در صورتی عدم استفاده از لینک سازی خارجی و با توجه به افزایش رقبا در آینده جایگاه‌های فعلی که دارید را نیز از دست خواهید داد و پس از مدتی بی خیال کسب و کار اینترنتی خواهید شد.
  • برای اینکه به صورت دقیق‌تر با مفهوم چیستی لینک سازی خارجی آشنا شوید، بهتر است در ابتدا به سراغ انواع روش‌های لینک بیلدینگ خارجی برویم.
  • دسترسی به دوره تنها از طریق نرم‌افزار اسپات پلیر (SpotPlayer) امکان‌پذیر است.
  • تصمیم مهم این است که آیا زمان لازم برای یادگیری تمام جنبه های سئو را دارید یا ترجیح می دهید یک متخصص سئو برای وب سایت خود استخدام کنید و وقت خود را صرف کارهای دیگر کنید.
  • لینک سازی خارجی نقش بسیار پررنگی در افزایش اعتبار سایت و رسیدن به نتایج اولیه در صفحات گوگل دارد.

برای اولین بار در سئو ایران ، با پرداخت مرحله به مرحله در خدمات سئو ما و دیدن نتایج هر مرحله پس از پرداخت نگران از دست رفتن یا تضمین سئو سایت خود نباشید . به هر حال، اگر به صاحبان سایت این امکان را ندهید که هنگام بررسی تجزیه و تحلیل های خود، ترافیک ارجاع شما را ببینند، نمی توانند بدانند که از طرف شماست. سئو این توانایی را دارد که جنبه های دیگر بازاریابی مانند بازاریابی محتوا، بازاریابی ویدیویی و بازاریابی رسانه های اجتماعی را ارتقا دهد و می تواند به شما مزیت مبارزه با شرکت هایی را بدهد که از نظر امکانات قوی تر از شما هستند. در این قسمت شما می توانید تمامی لینک های ورودی به وبسایت خودتان را مشاهده کنید و در صورت یافتن لینک های بسیار مضر آن ها را دیس اوو کنید. نام یکی دیگر از سایت ها تحلیل سئو می باشد که در این سایت می توانید تا مدت 14 روز از یک اکانت رایگان برای بررسی سئو استفاده کنید.

وقتی مطلبی سئو شده منتشر می کنید و به آن لینک می دهید می تواند تاثیر بسیار زیادی در بازدید ازسایت شما داشته باشد. شما می توانید برای بررسی لینک های دیگران از وبسایت های Ahrefs، SEMrush، Alexa، Moz، Majestic استفاده کنید. شما می توانید برای سایت خود به راحتی و در کمتر از 2 دقیقه بک لینک درست کنید. شما با انجام لینک بیلدینگ اصولی می توانید به راحتی رقبای خود را پشت سرگذاشته و در برابر آن ها قد علم کنید. برای دریافت مشاوره و راهنمایی و قیمت گذاری پروژه سئو سایت خودتان با ما تماس بگیرید .

برخی از سایت ها این امکان را برای کاربران قرار میدهند که بدون عضویت در سایت مطلبی را در سایت درج کنند. انجام این کار در کنار وبلاگ نویسان سایت خودتان میتواند سایت شما را برای همیشه بروز نگه دارد. یکی از دلایلی که لینک سازی در تجارت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است این است که شما در سایت های پربازدید معرفی می شوید و می توانید با کمک این معرفی بازدید بسیار زیادی دریافت کنید و سپس آنها را به مشتری تبدیل کنید.

در قدم اول به سراغ روش‌های لینک‌سازی از نوع خارجی می‌رویم که وبمستران با پرداخت هزینه و همکاری با یکدیگر اقدام به تولید لینک‌ها می‌کنند. اگر سایت تان فارسی هست بهترست برای تاثیر بیشتر در سایت های فارسی لینک سازی کنید. اگر چه لینک سازی در سایت های انگلیسی هم تاثیر خودشان را دارند همانطور که خیلی از سایت ها از همین طریق کسب رتبه کرده اند.

در چند ماه اول راه اندازی سایت صرفا به تولید محتوای باکیفیت در حوزه کسب و خود بپردازید و انجام درست این کار باعث می شود گوگل یک درک صحیحی از موضوع سایت پیدا کند و سایت شما به درستی دسته بندی شود. به شرکت هایی که خدمات سئو را به منظور افزایش دید و رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجوی گوگل، یاندکس، بینگ و موتورهای جست و جوی مشابه ارائه می دهند، شرکت های سئو می گویند. هدف شرکت سئو افزایش ترافیک ارگانیک و درآمد وب سایت شرکت یا فروشگاه اینترنتی شما از طریق گوگل و سایر موتورهای جستجو با انجام بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو) است. تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، بک لینک، استراتژی های محتوا و موارد مرتبط، عوامل  اساسی هستند که بر عملکرد و رتبه وب سایت شما در فهرست نتایج جستجو تأثیر می گذارند. موارد گفته شده در این مقاله، روش‌ها و نکات مهم ایجاد بک لینک به صورت طبیعی و دستی بود. اما بهترین کار برای دریافت بک لینک‌های با کیفیت و معتبر و افزایش تعداد آن‌ها، تولید محتواهای مفید و ارزشمند می‌باشد.

پرداخت مبلغی در ازای دریافت و خرید بک لینک یک راه سریع برای رتبه بندی در بین برترین های جستجو است به شرطی که لینک های خریداری شده دارای ویژگی نوفالو (nofollow) نباشند. ویژگی نوفالو به موتورهای جستجو دستور می دهد که این بک لینک را نخزیده و پیج رنک (معیاری برای تشخیص میزان اهمیت صفحات وب‌سایت) را به این لینک ها منتقل نکنند. سئو یک زمینه پیچیده و همیشه در حال تغییر است، بنابراین همکاری با کارشناسان متخصص در این زمینه بسیار مهم است، وبسایت شما در هر زمینه و با هر موضوعی ، به خدمات سئو حرفه ای نیاز دارد.

اساساً، nofollow به گوگل می‌گوید که نمی‌خواهید فقط به این دلیل که به آن سایت پیوند داده‌اید، شما را به عنوان پشتیبانی از یک سایت خاص درک کند. تعدادی ویژگی پیوند مشابه وجود دارد که به گوگل کمک می کند تا هدف یک پیوند را درک کند، از جمله ویژگی هایی برای برچسب زدن محتوای حمایت شده و تولید شده توسط کاربر (که بسیاری از آنها را می توان از طریق نشانه گذاری Schema اضافه کرد ). یکی از مهمترین درخواست های کارفرما ارائه ضمانت برای رسیدن به جایگاه اول در کلیدواژه های مورد نظر است در حالی که این امر کاملا اشتباه و حتی غیرقانونی است. هیچ تضمینی وجود ندارد که رتبه دقیق شما در یک بازه زمانی خاص مشخص شود، زیرا اطلاعاتی در مورد آپدیت های بعدی گوگل و میزان فعالیت رقبا وجود ندارد. در حالی که در سئو کلاه سیاه از روش های فریبکارانه برای افزایش رتبه سایت استفاده می شود.

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما